Νίκος Ορδουλίδης

Ο Νίκος Ορδουλίδης είναι μουσικολόγος και μουσικός, Επιστημονικός Συνεργάτης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Leeds της Αγγλίας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέρονται αφορούν τον συγκρητισμό στη μουσική, σε μια ευρεία γεωγραφική περιοχή: Ανατολική Ευρώπη, Βαλκάνια, Μεσόγειος, Μέση Ανατολή και Βόρειος Αφρική. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά κείμενα που αφορούν τις μουσικές ιδεολογίες, την ιστορική δισκογραφία, την πνευματική ιδιοκτησία, τις λαϊκές μουσικές στην εκπαίδευση, την εκκλησιαστική μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είναι μέλος σε διεθνείς επιστημονικές φορείς και έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι ενεργός συνθέτης, ενορχηστρωτής και πιανίστας με έξι δίσκους σε κυκλοφορία, και συναυλίες στην Ευρώπη και την Ασία. 

Monographs, Articles and Conference Proceedings (peer reviewed)

Monographs and Book Chapters (not peer reviewed)

Conference Papers (sample, peer reviewed)

  • Kucinskas, D., Zappala, P., Skalska, K., Kokkonis, G., & Ordoulidis, N. (2022). Ethnic Piano Rolls. Round table. Athens (August 22-26): International Musicological Society, 21st Quinquennial Congress.
  • Ordoulidis, N. (2022). Cosmopolitanism in Kounadis Archive Virtual Museum. Paper presented at the 56th annual conference of the Association for Recorded Sound Collections (May 17-21). Online (Detroit, Michigan).
  • Ordoulidis, N. (2021). Musical Palimpsests: Greek-Jewish Historical Discography. Conference Proceedings: 13th Hellenic Musicological Society Conference. Hellenic Musicological Society Conference.
  • Ordoulidis, N. (2018). The Maestro's Riddle - The Pseudonyms “Moraitis” and “Georgiadis” of Spyros Peristeris. Coference title: The other self: Cryptonym, Identity and Distinctness in Artistic Creation. Music Village, Agios Lavrentios Pilio (August 17-18).
  • Ordoulidis, N. (2018). Deconstructing Dipoles: the Term “Minor” in Smyrna. Fifth International Conference on Analytical Approaches to World Music (AAWM 2018) & Eighth Folk Music Analysis Workshop (FMA 2018). Thessaloniki, Greece (June 26–29).
  • Ordoulidis, N. (2018). The Eastern Piano: an Introduction and Certain Special Cases in Point. The 12th Symposium of the ICTM Study Group Mediterranean Music Studies Music and Sound at the Mediterranean Crossroads. Morocco (19–24 June).
  • Ordoulidis, N. (2017). Cosmopolitan Music by Cosmopolitan Musicians: The Case of Spyros Peristeris, Leading Figure of the Rebetiko. Conference Paper, Creating music across cultures in the 21st century, The Centre for Advanced Studies in Music (25-27/5). Istanbul Technical University.
  • Ordoulidis, N. (2015). Every Port is a Sorrow: The Bounds Between Sea and Misery in Greek Songs. Paper: International Conference: Thalassic Imaginaries: The Mediterranean Sea in Language, Art and Other Forms of Representation (23-24/1). Mediterranean Institute, University of Malta.
  • Ordoulidis, N. (2012). The Minore Dhromos [Popular Mode] in the Songs of Vasilis Tsitsanis. Paper: 1st Conference about the Life and Times of Vassilis Tsitsanis (9/12). The Institute of Rebetology, London, School of Oriental and African Studies, London.

Invited Talks and Seminars (sample)

TORUS web site